Görbe pénisz? Fájdalmas merevedés? Segítség!

Peyronie kór (induratio penis plastica – magyarul a pénisz görbülete) egy ritkaságról (0,4-20%) szeretnék most nektek információkat adni. Kezelési lehetőségek szerények.
Első jelek egy csomó tapintásával a hímvesszőn kimutathatók és emiatt a pénisz merevedéskor görbe lesz. Ami amúgy zavaró, az, hogy sokszor nagyon fájdalmas. Az együttlét a fájdalom miatt nem is lehetséges. Ekkor a férfiak megijedve felkeresnek.
Még olyan helyzetet is tapasztaltam, hogy nem volt fájdalmas de az együttlétkor a párjának fájdalmas volt az anomális pénisz görbület.
Hogy jobban legyen érthető, a tapintott csomó úgy mutatkozik mint egy meszesedés a sejtben ami elveszíti a rugalmasságát, azon a részen a pénisz teljesen kemény. Az irányt amelyben a pénisz görbe, a meszesedés adja és mi nem tehetünk semmit se ellene.
Mi az oka? Ez egy ilyen betegség, amit nem ismerünk pontosan. Nem ismerjük az okát. Lehet trauma, lehet gyulladás, lehet autoimmun mind csak találgatás. Nem lehet tudni ezért nincs értelme spekulálni. Amit a kutatások mutatnak az, hogy gyakrabban található azoknál a férfiaknál akik cukor betegséggel és merevedési zavarral szenvednek.
A betegség 3-13% magától eltűnik, 21-48% erősebbek lesznek a tünetek és 36-67% változatlan marad.
Mi lehet tenni ellene?
Első sorban tudni kell ha a betegség aktív fázisban van (amit azt jelenti hogy vannak fájdalmak és a görbület még nagyobb lehet) vagy már stabil állapotban van (ez történik ca. 1 év után). Műtétet csak akkor szabad elvégezni, ha legalább 3 hónapja az állapot nem változik, stabil marat.
Sok fajta kezelést már próbáltunk a múltban, ezek között a Potaba, Vitamin E, L-Karnitin stb., mind gyógyszeres kezelések, és nem lehetet látni változást, emiatt nincsenek is javasolt gyógymód.
A kezelés gyulladás csökkenttővel mint az Ibuprofen és potencia növelő tbl. (mint a Sildenafil vagy Tadalafil) javasoltak. A potencia növelő kezeléssel látható volt, hogy javulhat a fájdalom és a görbület.
Másik lehetősség lehet még egy injekciós kezelés. Az injekciót direkt a csomóban kell beadni. Jó eredménnyel, de magas költségekkel adható a Xiapex (Clostridium histolyticum tartalmaz). Más fajta javasolt kezelés: Interferon al α-2b infekció.
Még jó eredményt mutat a fájdalmas fázisban a testen kívüli lökéshullám terápia (Extracorporeal Shock Wave Therapy – ESWT).
Lehet használni pénisz nyújtó készüléket is és a Vacuum készüléket, de csak minimális javulást várható plusz sok időt vesz igényben mert legalább 3 órát naponta kellene használni.
A fent sorolt kezelés lehetőségekkel inkább a fájdalmat lehet kezelni és megállítani vagy valamivel csökkenteni a görbületet. De ha szeretnék elérni egyenes péniszt akkor ez csak sebészeti beavatkozással lehetséges.
Hogy biztosan jó eredményeket tudjunk elérni több fajta kezelést kell alkalmazni. Ez egy lelkileg nagyon terhelő betegség és a frusztráció szint is nagyon magas. A legtöbb beteg depressziós lesz és nehezen tudja feldolgozni ezért nehéz a felépülés.
Boldogok és elégedettek csak akkor tudunk lenni, ha néha dolgokat elengedünk. Könnyű mondani és nehéz megcsinálni. Tudom…